Tuesday, May 4, 2010

Membela Islam biarlah menyeluruh.

Ada beberapa artikel aku baca dari UTUSAN MALAYSIA mengenai larangan berpolitik di Masjid oleh Sultan Selangor ketika Pilihanraya Kecil Hulu Selangor yang lepas. Beberapa orng jua telah menyatakan pendapat yang sama dalam melarang ahli2 politik menggunakan masjid untuk berpolitik. Antaranya :

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah
Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman
Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS)Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin

Dan aku pun xbrape setuju laa kalau ahli2 politik nak menggunakan masjid untuk berpolitik sebabnya bg aku
pengunjung masjid ni ade orang umno ade orang pas. Kalau ade ceramah politik salah seorg boleh jadi xselesa berada di rumah ibadat tu, so macam mana nak beribadat dengan kusyuk tol tak.

Disamping itu orang-orang ni boleh la melupakan seketika ideologi politik masing2 dan beribadat bersama2. Bukankah itu boleh mengeratkan ukuwah dikalangan umat islam. Ape2 pun the main idea is MEMPERTAHANKAN KESUCIAN ISLAM itu betul tak?

Malaysia pulak tambahan lagi manjadikan Sultan ketua sesebuah negeri sebagai KETUA AGAMA ISLAM nampak tak bertapa mulianya islam di Malaysia. Dijaga dengan rapi.

Tetapi tuan-tuan dan puan-puan sekalian nampak kah anda agama islam sedang DIPERMAIN-MAINKAN, DIRENDAH-RENDAHKAN MARTABATNYA di kaca-kaca televisyen setiap hari? Mengapa seorang pun tiada yang menegurnya.

Aku dah cukup berbulu dengan cerita-cerita seram, filem-filem seram yang menjadi tren filem masa kini. Bebb..terang2 lagi sebut nama ALLAH dalam cerita tu. BEBBBB...ISLAM NI AGAMA HALAU HANTU KE? Tolong laa somebody bawak bende ni dalam parlimen, bincangkan.

Islam itu terkandungnya 1001 ilmu untuk kita pelajari, bukan untuk halau hantu. Jangan nanti anak kita pegang Al-Quran bila dalam ketakutan duduk rumah sorang-sorang. Jangan jadi macam cerita mat saleh pegang salib bila jumpa vampire, jgn jadi macam cerita nang nak pergi kuil bila tau isteri die hantu. Memang betul ada rawatan islam untuk orang kene rasuk tapi jangan sampai agama islam fungsinya menghalau hantu. Nanti xpasal2 tok imam semua dikenali sebagai GHOST BUSTER. Ubah laa trend filem melayu ni.

Salam keadilan, salam 1malaysia,
Bersama berusaha
Ke arah malaysia yang maju.

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright by Malaysia Political Blog List