Tuesday, May 4, 2010

Professional kah KPN kita.

Beb, ni aku nak cakap sket la pasal kejadian remaja yang ditembak ni. Kalau dah remaja salah macam mana pun mati bukan hukumannya. Die masih bawah umur. Yelah polis mana tau die remaja. Ok fine lah. Tapi even pun die nak langgar polis macam ape yang ditulis dalam malaysiakini ni. ( http://www.malaysiakini.com/news/130559 )  tak kan polis tak boleh bagi tembakan amaran. Kalau boleh tembak kepala dgn tepatnya xkan xboleh tembak tayar denagn tepat nya. Atau pun dalam xboleh ke polis kejar kereta tu sampai die berhenti atau xboleh ke pasang spike macam game NEED FOR SPEED tu.

Ok laa..bende dah pun berlaku kita straight to the point. Bila dah berlaku kes berprofil tggi macam ni, dah tentu la KPN akan di soal media.

BEBB...komen die ok pada keseluruhan nya bg aku, cume aku xpuas hati dengan ayat ni.

"Biarlah apa yang nak dikatakan oleh ahli politik, tapi saya ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang-undang atau tidak.
"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya," katanya dalam laporan The Star online.

Bebbb...ni ayat merajuk bebbb...macam merajuk dengan awekk.."xpelaa kalau awak xnak keluar minggu ni kite xyah laa kuar sampai bebile". Bebbbb...kau KPN kot..kau dibayar dengan gaji yang mahal dari hasil titik peluh rakyat malaysia. Kau ade tanggungjawab untuk dipikul. Kau perlu professional. Fine kalau kau xnak akui kesalahan kau, kau boleh bagi ape2 alasan tapi aku xrasa kata2 ni sesuai keluar dari mulut seorg KPN. Tanggalkan dulu uniform tu baru cakap mcm tu.

Kalau tarik anggota dari bertugas, ape lagi tugas polis. Jangan bila jadi macam ni kau give up. Kasi masalah ni kalau anggota kau salah then bertanggungjawab. Letak jawatan. Sebagaimana professionalnya CEO (xsure ape jawatan sebenar ceo kot) TNB letak jawatan apabila berlaku NASIONAL BLACKOUT. Salah sape, salah ceo tu ke.

So kepada KPN jgn la merajuk, kalau anggota anda benar buktikan dan kalau anggota anda salah bertanggungjawa lah.

Salam keadilan, salam 1malaysia,
Bersama berusaha
Ke arah malaysia yang maju.

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright by Malaysia Political Blog List